PCI-logo.jpg

De Parochiële Caritas Instelling (PCI) is  bedoeld om mensen die in geldelijke problemen zijn gekomen, te helpen met een eenmalige financiële bijdrage. Zonder onderscheid te maken in geloof, huidskleur en nationaliteit.

PCI Medemblik

In Medemblik aan het Achterom 48 bevinden zich acht woningen die beheerd worden door de vrijwilligers van de PCI van onze kerk. De woningen worden verhuurd aan 55-plussers. De appartementen zijn niet bedoeld voor jongerenhuisvesting. Er wordt een redelijke huur heeft geen winstoogmerk. gevraagd.

De PCI werkt samen met de Stichting Nalatenschap Grietje Levendigh. Bijvoorbeeld iemand in de gemeente Medemblik raakt zijn of haar werk kwijt en heeft in afwachting van een uitkering tijdelijk geen inkomen. En er is geen potje beschikbaar om deze nood te lenigen. Dan kunnen de maatschappelijk werkers van het Wijkteam van de gemeente Medemblik een beroep doen op deze organisaties. Er worden vervolgens boodschappenkaarten van een supermarkt verstrekt waardoor de dagelijkse levensmiddelen in ieder geval gekocht kunnen worden. Deze hulp is altijd eenmalig of tijdelijk maar nooit langdurig De PCI geeft ook financiële ondersteuning aan organisaties als Hospice Dignitas, Het Inloophuis, Stichting Leergeld en Straatpastoraat. U kunt ons ook attent maken op mensen die in nood zijn. U kunt ook zelf hulp vragen. Tel. 0227 541301

PCI Wervershoof

Met de huidige ontwikkelingen in wereld  is het goed om  hoop te houden. We kijken toch ook naar onze naaste omgeving en worden daardoor het meest geraakt. Velen van ons gaat het goed, maar dat geldt niet voor iedereen. De PCI in Wervershoof springt bij voor de mensen in ons dorp die het moeilijk hebben. De kerkdiensten zijn uit ons dorp verdwenen, maar de vele vrijwilligers blijven hun werk doen in, met en voor het dorp. Dat geldt ook voor de PCI. Als PCI springen we bij waar dat kan, om een beetje lucht te geven aan de mensen die dat nodig hebben. Mede dankzij uw financiële hulp, is de PCI in staat om mensen te helpen.

Mogen we op u rekenen? Uw bijdrage kunt u overmaken op ons IBAN/rekeningnummer NL57 RABO 0368 9506 54 t.n.v PCI Wervershoof

Bij voorbaat hartelijk dank, namens het bestuur van de PCI secretaris mevrouw A. Wildöer telefoon 0228-581039