H. Vormsel / świętego Bierzmowanie 2024

Beste ouders, van kinderen van groep 8 of in de leeftijd om het Vormsel te ontvangen, u kunt uw kind nu aanmelden voor het project van het H. Vormsel.Aanmelden kan door een opgaveformulier aan te vragen bij het secretariaat en deze ingevuld retour te sturen.De informatie-avond is donderdag 18 januari om 19.30 uur in Het Sint Pieter Ridderstraat 9 te Medemblik.

Het Heilig Vormsel Opvoeden gebeurt in stapjes. Geloofsopvoeding ook. Als ouders hun kindje laten dopen is dit een eerste stap in geloofsgroei en -opvoeding. Een kind gaat deel uitmaken van de Kerk en krijgt een eigen plaats. Een gedoopte mag ervaren dat Hij kind is van God. Een volgende stap in geloofsopvoeding is het ontvangen van het Sacrament van het Vormsel. Het sacrament waarmee je de kracht van de Heilige Geest ontvangt om je sterker in je geloof te maken en je meer te verenigen met Jezus Christus. Het Vormsel richt zich tot kinderen of tieners die inmiddels zijn opgegroeid tot een leeftijd waarop zij zelf al een stukje verantwoordelijkheid op zich nemen. Als vormeling zeg zeg je als het ware ‘ja’ tegen de weg waarop je ouders je hebben geplaatst. Bij het Vormsel wordt je als vormeling door de Vormheer gezalfd met welriekende olie (Chrisma). Deze zalving verduidelijkt de naam van ‘christen’. Christus betekent ‘gezalfde’. Doe je mee met het Vormsel Het vormsel is een heel bijzondere gebeurtenis. Daarom hebben we in de kerk een feestelijke viering. Meestal wordt je gevormd op jonge leeftijd. Bij kinderen of jongeren gebeurt dit in groepsverband en je ontvangt het Heilig Vormsel in een gemeenschappelijke viering. Met leeftijdsgenootjes uit de vier parochies gaan we door dit project heen. Dat doen we in een vertrouwelijke omgeving in een aantal bijeenkomsten, meestal in de avonduren. In gesprek gaan over wat geloven voor jou betekent, een quiz, een werkboek, een uitstapje! Gezelligheid en plezier horen daar absoluut bij. Uiteindelijk kies jij zelf voor het sacrament van het heilig Vormsel. Opgave zo spoedig mogelijk door een eerste email te sturen met de naam van uw kind naar secretariaat@martinuskerkmedemblik.nl U ontvangt dan het opgaveformulier met informatie en om de nodige gegevens in te vullen. Fijn dat jullie mee willen doen met het Vormselproject. Werkgroep Vormsel, kapelaan Juan Andrés.

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts